search

Klachten

Klacht over zorgverzekeraar

Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over je verzekeraar. Je kan deze dan bij Studentenverzekering.nl indienen. Ook wanneer je ontevreden bent over onze dienstverlening kan je dit natuurlijk aan ons voorleggen.

Soorten klachten

Er zijn vele soorten klachten. Wellicht heb je problemen gehad met het afsluiten van een verzekering, werd een declaratie geweigerd of ben je ontevreden over de klantenservice van een verzekeraar. Doe dit zo snel mogelijk nadat het gebeurd is. Het maakt niet uit wat jouw klacht precies is. Wanneer jij ontevreden bent is dit genoeg om serieus te nemen.

Klacht indienen bij de zorgverzekeraar

Zorgverzekeraars zijn verplicht om je klacht serieus te nemen. Je kunt dan ook bij iedere zorgverzekeraar terecht met problemen. Wanneer je een klacht indient zal de verzekeraar deze beoordelen en is deze verplicht om je binnen zes weken een inhoudelijke reactie te sturen. Het kan natuurlijk gebeuren dat jullie er niet uitkomen en dat je graag onafhankelijk advies wilt. Je kunt dan bij ons terecht. Je kan ook bij ons terecht als er zaken op deze website staan die naar je mening niet kloppen of onduidelijk zijn.

De klacht indienen bij studentenverzekeringen.nl

Wij kunnen uw klacht waarschijnlijk niet oplossen, dit kan alleen de verzekeraar. Echter kan het team van studentenverzekering.nl jouw klacht of ervaring wij wel gebruiken om de informatievoorziening op onze website over verzekeringen voor studenten te verbeteren. Je kan via klacht@studentenverzekering.nl je een klacht of ervaring aan ons doorgeven.

Probeer je klacht of ervaring zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Wij kunnen aan de hand daarvan onze informatievoorziening op deze website verbeteren.

Vermeld daarom de volgende zaken:

• Je contactgegevens
• Waar je ontevreden (of juist tevreden) over bent
• Wat je zelf als oplossing ziet
• Eventuele relevante documenten

Probeer altijd je emoties in de hand te houden en een duidelijk overzicht van het probleem te schetsen.

Afhandeling van een bericht

Wanneer wij een bericht binnenkrijgen via email proberen wij altijd binnen 5 werkdagen te reageren op je bericht. Mocht het beantwoorden van de vraag meer tijd kosten, dan nemen wij contact met je op.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

Mocht je bent niet tevreden met het antwoord van de verzekeraar of het betreft een ernstige klacht, dan kan je de klacht indienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Deze zal een procedure starten om de klacht op te lossen. Meestal eist deze stichting wel dat je eerst schriftelijk een klacht hebt ingedient bij je verzekeraar. Wanneer de klacht bij de Geschillencommissie terecht komt betaal je € 37,00 instapgeld voor de bemiddeling. Dit bedrag kan je wel terugvragen van de verzekeraar als je in het gelijk wordt gesteld.

Klacht over ontvangen zorg

Wanneer je een klacht hebt over zorg die je hebt ontvangen, bijvoorbeeld omdat er iets mis is gegaan of je het niet eens bent met manier waarop je behandeld bent, dan kan je terecht bij Zorgbelang Nederland. Deze organisatie behandeld op regionaal niveau klachten over gezondheidszorg.

Altijd de goedkoopste studentenverzekering?